Projekta "SENdata" sadarbības partneru otrā mobilitāte Rumānijā, Kluža-Napoka

Projekta “Digitālo mācību resursu apguve speciālajā izglītībā” (2020-1-TR01-KA229-094323_2) 2. mobilitāte Kluža-Napokā

21.03.2022 – 25.03.2022

Programmas Erasmus+ KA229 projekta “Digitālo mācību resursu apguve speciālajā izglītībā” (2020-1-TR01-KA229-094323_5) otrais mācību/apmācības pasākums, notika Rumānijā ziemeļrietumu pilsētiņā Kluža-Napokā, kurā piedalījās 19 pedagogi no Turcijas (Bursa/Yıldırım Huma Hatun Ozel Egitim Anaokulu), Lietuvas (Kedainiai, Lietuva Kėdainių ,,Spindulio" Mokykla), Latvijas (Rīga, Latvija Rīgas 2. pamatskola), Portugāles (Montelavar, Portugāle Agrupamento De Escolas Lapiás), Serbijas (Anton Skala ” Pamatskola – Belgrada) un Rumānijas („Grădinița Specială” – Cluj-Napoca). Uzņemošā bērnudārza „Grădinița Specială” projekta koordinatore Andreea Dulca un pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja Ioana Naidin sagaidīja pedagogus no partnervalstīm. Atklāšanas ceremonijas laikā dalībniekus pārsteidza ar tradicionālo deju, ko izpildīja skolēni ar dzirdes traucējumiem no Klužas-Napokas speciālās vidusskolas. Bērnudārza audzēkņi uzdāvināja viesiem apsveikuma kartītes, kuras paši bija izgatavojuši kopā ar skolotājiem.

Visi klātesošie piedalījās aktivitātēs, izmantojot radošās drāmas metodi, ko veica Ibrahim Onur Gökdoğan. Pēc tam pirmsskolas izglītības iestādes Grădinița Specială vadītāja Ioana Naidin un speciālās izglītības skolotāja Andreea Pușcuță izstāstīja par speciālās izglītības sistēmu Rumānijā. Visi partneri iesaistījās diskusijā un izstāstīja par izglītības procesiem savās valstīs. Pēcpusdienā projekta dalībnieki  satikās Unirii laukumā (pilsētas centrā), lai piedalītos Starptautiskā Dauna sindroma dienas rīkotajā zibakcijā (flešmobā).

Otrajā dienā dalībnieki tika sadalīti trīs komandās.  Katra komanda kopā ar vienu pavadošo pedagogu no Rumānijas (Andreea Dulca, Liana Mușuțan un Andreea Pușcuță) iepazinās ar  bērnudārzu un apmeklēja grupu telpas, individuālās terapijas telpas, ēdnīcu, fizioterapijas telpu un Snoezelen istabu. Visiem bija iespēja redzēt bērnu aktivitātes un parunāt ar bērnudārza speciālās izglītības skolotājiem.

Pedagogi no Rumānijas: Andreea Dulca, Liana Mușuțan un Andreea Pușcuță prezentēja izglītojošās aktivitātes, kuras veicina skolēnu kognitīvo attīstību: NiniNana - Învață Jucând Românește (mācīties spēlēt rumāņu valodā), atmiņas un uzmanības apmācība (Puzzenteds 2., prezentēja Andreea Dulca), izglītojošās spēles. Vizuālā māksla bērniem, Krāsu apguve, Formu apguve (prezentēja Andreea Pușcuță), izglītojošas spēles. Bērnu atmiņa, Kidsopia — aplis, trīsstūris, kvadrāts, izglītojošās spēles bērniem (prezentēja Liana Mușuțan). Liana Mușuțan prezentēja arī lietojumprogrammu dzirdes, uzmanības un atmiņas attīstībai, kuru izstrādāja pati ar IT inženiera palīdzību. Mobilitātes laikā notika koordinatoru sanāksme, kurā Ibrahim Onur Gökdoğan iepazīstināja,  kā izveidot apmācības video par lietojumprogrammu lietošanu un kā tos augšupielādēt projekta vietnē.

Trešajā dienā mēs apmeklējām semināru "Digitālo tehnoloģiju pielietošana bērnu ar īpašām vajadzībām izglītībā", kuru organizēja Babes-Bolyai universitāte, Kluža-Napoka sadarbībā ar Psiholoģijas un izglītības zinātņu fakultātes Speciālās izglītības departamentu. Trīs lektori uzstājās ar sekojošām lekcijām: "Digitālās tehnoloģijas matemātikas apguvē skolēniem ar īpašām vajadzībām" (Karmena Deivida PhD), "Tehnoloģiju pielietojums speciālajā un iekļaujošā izglītībā: pieejamie materiāli" (Marian Pădure, PhD) un "Digitālie sociālie stāsti", (pedagoģijas doktore Kristīna Kostesku). Lekciju laikā dalībnieki piedalījās praktiskājās aktivitātēs un dalījās ar savu pieredzi..  Semināra noslēgumā dalībniekiem tika izsniegtas apliecības par dalību.

Ceturtajā dienā bērnudārzā notika komandas darba aktivitāte par tēmu "Digitālo aplikāciju izmantošanas ieguvumi un izaicinājumi speciālajā izglītībā", kuru vadīja Rumānijas komandas koordinatore Andreea Dulca. Dalībnieki izmantoja Menti programmu, lai iesniegtu savas atbildes, un pēc tam tika organizētas diskusijas, lai izanalizētu radušās idejas.

Pēdējā dienā partnervalstu pārstāvji apmeklēja Klužas novada domi, kur tikās ar padomes viceprezidentu un speciālās izglītības inspektoru no Klužas-Napokas. Domes pārstāvji uzstājās ar runu un apmainījās ar dāvanām. Koordinatori izteica pateicību par uzņemšanu un mobilitātes aktivitāšu organizēšanu. Vēlāk bērnudārzā visi dalībnieki aizpildīja Google novērtējuma veidlapu, kurā izteica savu vērtējumu par mobilitātes aktivitātēm. Tika izdalītas dalības apliecības, sagatavota parakstu lapa un izskanēja pirmsskolas izglītības iestādes vadītājas noslēguma runa ar labiem vēlējumiem. Arī tika organizēta koordinatoru sanāksme, kur apsprieda nākamo mobilitāti, kas notiks Sintrā, Portugālē. Mobilitātes laikā tika organizēti un novadīti kultūras pasākumi, ekskursija pa pilsētu gida pavadījumā, kurā īsumā tika izstāstīts par pilsētas vēsturi, Transilvānijas Etnogrāfiskā parka apmeklējums gida pavadījumā, kur bija iespēja redzēt Rumānijas ciema senču dzīvi, sāls raktuves apmeklējums Turdā.

Pēc aptaujas rezultātiem 55% mūsu dalībnieku Erasmus+ mobilitātē piedalās pirmo reizi un viņu zināšanas līmenis par Erasmus+ programmām ir zemāks par vidējo. Līdz mobilitātes norises vietai visi dalībnieki nonāca drošā un ērtā transportā. Lielākai daļai mūsu dalībnieku ir augstas iemaņas tehnoloģiju izmantošanā un 50% no viņiem izmanto šīs tehnoloģijas kā mācību materiālu savā darbā. Mobilitātes beigās dalībnieki jau zināja daudz vairāk par projekta norisi.