Sensorās nodarbības

Skolā ir izveidotas sensoro nodarbību telpas – pirmsskolas un skolas vajadzībām. Kabineti ir aprīkoti tā, lai ar krāsu skaņu un smaržu iedarbību varētu sniegt bērniem relaksējošu terapiju, iedarbojoties uz bērna maņām.

Sensorās nodarbības ir process, kurā izšķiroša nozīme ir jutekliskajai uztverei. Bērniem jāļauj visu, cik vien iespējams, uztvert ar maņām: redzamo – ar redzi, dzirdamo – ar dzirdi, ožamo – ar ožu, garšojamo – ar garšu, taustāmo – ar tausti. Ja kādi objekti uztverami ar vairākām maņām vienlaikus, tad tie arī jāuztver ar tām visām uzreiz.

Pirmās sensorās istabas bija izstrādātas pagājušā gadsimta 70. gados Holandē, un iepriekš tās izmantoja sociālie darbinieki un rehabilitologi klientu atbalstam. “Snoezellen”- sensorās terapijas metode. Tulkojumā no holandiešu  – skaistuma terapija jeb stimulēšana.

Sensorās istabas mērķis – radīt speciālu vidi, kurā var iemācīt bērnam uztvert apkārtējo pasauli visā tās krāsu bagātībā, skaņās un sajūtās. K. D. Ušinskis ir uzsvēris domu, ka bērni domā krāsās, skaņās un tēlos.

Sensoro istabu aprīkojumā relaksācijas nodarbībām ir iekļauts:

  • Mīkstie moduļi
  • Gaismas noformējums
  • Mūzika un video relaksācijai

( Mīkstie segumi, spilventiņi, grīdas un sienu paklāji, bumbiņu baseins, iekārtas, kuras rada izkliedētu gaismu, relaksācijas mūzikas bibliotēka. )

Sensorās istabas aprīkojums aktivācijas nodarbībām ir iekļauts:

  • Bumbiņu baseins
  • Masāžas un tekstila izstrādājumi
  • Interaktīvais aprīkojums
  • Gaismas noformējums

( Viss aprīkojums –  ar gaismas, optiskajiem un skaņas efektiem, kā arī sensorie paneļi rokām un kājām, masāžas bumbiņas.)